Veel gestelde vragen

Kan mijn kind een zwemles inhalen?

Een les inhalen kan alleen als uw kind ziek was en in overleg met ons. Dit kan alleen als er ergens anders een plek vrij is in een badje.
Vaak kunnen de lessen niet ingehaald worden omdat de andere badjes vol zitten. Onze voorkeur gaat er ook niet naar uit om een les in te halen, aangezien kinderen dan vaak in een groepje zitten met andere kinderen en een andere docent(e). De meeste kinderen houden van de structuur om met hun eigen groepje mee te doen en bij hun eigen docent(e) om zo meer vertrouwen te hebben en plezier te beleven tijdens de les.
Als uw kind een (verjaardags)feestje viert of heeft, u gaat op vakantie, een weekend weg etc. dan kan uw kind de les(sen) niet inhalen. Deze lessen vergoeden wij niet.

Waar gaat mijn kind afzwemmen?

Zwembad Drostenburg (zeedierenbad)

Wat gebeurt er als mijn kind opeens langdurig ziek wordt of een blessure heeft?

Als uw kind langdurig ziek is, dan treffen wij de volgende regeling:
De eerste twee weken zijn voor eigen rekening. En vanaf de derde les hoeft u geen lesgeld te betalen tot vier weken. Dus de eerste twee lessen betaalt u nog, maar de vier weken daarna hoeft u geen lesgeld te betalen. Kan uw kind langer dan zes weken niet zwemmen, dan schrijven wij hem uit, en nemen we een ander kind aan. Uw kind komt dan bovenaan de wachtlijst. Wij kunnen namelijk niet tijdelijk een plek opvullen, vandaar deze maatregel. We vragen uw begrip hiervoor.

Hoe moet ik mijn kind uitschrijven en wat zijn de consequenties?

Voor het uitschrijven van uw kind geldt één maand opzegtermijn. Dat betekent dat wanneer u uw kind uitschrijft, hij/zij nog een maand zwemles heeft. Houdt u hier dan ook rekening mee, want u betaalt nog wel voor die ene maand, ook als uw kind niet komt zwemmen. Als u uw kind niet afmeldt, maar hij/zij komt gewoon niet meer, gaan de kosten door. Wij weten namelijk niet dat u uw kind wilt afmelden.

Waarom moet mijn kind minimaal 5 jaar zijn om te zwemmen bij Anemoon zwemschool?

Omdat:

1. kinderen vanaf 5 jaar zijn motorisch beter in staat om de zwemtechnieken aan te leren.
2. ze cognitief beter in staat zijn, waardoor ze beter kunnen luisteren en sneller de oefenstof begrijpen. Ze hebben dan ook al 1 jaar school gehad.
3. ze meer spierkracht hebben waardoor ze beter kunnen zwemmen.
4. ze dan een betere arm-been-coördinatie hebben. Ze zijn zich daar meer bewust van.

U kunt echter uw kind al opgeven als hij/zij vieren een half jaar is. Hij/zij komt dan op de wachtlijst te staan. Als ze dan 5 jaar geworden zijn, zijn ze sneller aan de beurt, omdat ze dan al een tijdje op de wachtlijst staan.

Wat is precies een kijkdag?

Een kijkdag is een speciale dag voor de kinderen én ouders. De ouders mogen de laatste 20 minuten van de les kijken. Zo kunnen de ouders zien wat hun kind de afgelopen vier weken al bereikt heeft en het kind kan laten zien wat hij/zij al kan. We doen de kijkdag niet elke week omdat de kinderen dan teveel afgeleid worden, waardoor ze minder presteren.
Het is verstandig om slippers en een t-shirt mee te nemen, vanwege de hygiëne en de warmte in de zwemzaal.

Wat kunt u doen als uw kind aan het zwemmen is?

U kunt even wat gaan lezen, maar ga a.u.b. geen boodschappen halen o.i.d. Wij willen dat de ouders in de buurt blijven.

Hoe gaat de start van de zwemles?

Als uw kind al omgekleed is en heeft gedoucht, dan moet hij/zij wachten achter de schuifdeur

Staat uw vraag er niet tussen?

Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u contact met ons opnemen.