Vragen over de turbocursus

Waar worden de kinderen op getest?

Wij testen uw kind op de watervrijheid en de motorische en cognitieve ontwikkeling. Oftewel kan uw kind fysiek gezien de slagen goed leren en heeft uw kind voldoende concentratie en snapt hij/zij de onderwijsleerstof.

Als wij aangeven dat het voor uw kind niet haalbaar is, dan heeft u een vrije keuze om de cursus alsnog te volgen. Uw kind maakt dan wel een enorme sprong op weg naar het A-diploma/certificaat, maar dan zonder diplomagarantie. Dit houdt dat in dat uw kind na de cursus in een reguliere groep zwemlessen zal volgen en dit zit dan niet meer in het pakket inbegrepen.

Mijn kind haalt het afzwemmen niet terwijl mijn kind goedkeuring kreeg na de testles voor de cursus. Wat nu?

Als uw kind alle zwemlessen heeft gevolgt en het niet haalt, dan gaat uw kind in een andere groep zwemmen na de cursus tot dat uw kind zijn/haar A diploma heeft gehaald. Dit zit namelijk in het pakket inbegerepen!

Is het zwemmen niet te lang voor de kinderen?

Nee, kinderen hebben veel energie en tijdens de zwemles worden alle oefeningen op een speelse manier uitgelegd en zullen intensieve oefeningen en vrije/speelse oefeningen elkaar afwisselen, zodat uw kind het anderhalf uur tot 2uur vol kan houden. Tussendoor heeft uw kind ook een rustmomentje om wat te eten en te drinken. Ouders zorgen voor een zwemtasje met een klein koekje, een bidonnetje met drinken en een handdoek.

Mag ik tijdens de lessen kijken?

Uw mag elke laatste week van de maand (de laatste 20 minuten van de les) komen kijken naar uw kind. Tevens is er een kijkraam zodat u de gehele zwemles uw kind kan zien! Houd er rekening mee dat het warm is binnen in de zwemzaal en pas uw kleding hierop aan. Verder is het voor uw kind van belang dat hij/zij zo min mogelijk wordt afgeleid omdat elke minuut belangrijk is tijdens de Turbocursus! In de gang kunt u koffie pakken.

Kan ik vragen stellen over de vorderingen van mijn kind?

Ja zeker, dat kan aan het einde van de les. Ons advies is om vooral het online leerlingvolgsysteem (zwemscore) in de gaten te houden. U krijgt van ons een code en dan kunt u inloggen om naar de vorderingen te kijken binnen dit systeem. U kunt aan de hand van smiley's terugzien hoe uw kind ervoor staat. Het is natuurlijk ook hartstikke leuk om dit ook te laten zien aan uw kind.  Elke maand zal de zwemonderwijzer dit up-daten. Als alle smiley's goed zijn dan mag uw kind afzwemmen.

Waar zwemt mijn kind af?

Uw kind zwemt af in het AGOzwembad  Diemen op een zaterdagmiddag. Hier zwemmen tevens al onze hogere zwemdiplomagroepen.

Is het erg als mijn kind een zwemles mist?

Ja, u heeft een diplomapakket gekocht met diplomagarantie wat inhoudt dat wij uw kind opleiden tot het zwemdiploma. Echter, als uw kind lessen mist dan zal het bijna niet mogelijk zijn om binnen een bepaalde tijd het zwemdiploma te behalen en komt de diplomagarantie te vervallen. U kunt in overleg eventueel een les inhalen alleen bij ziekte o.i.d.

Dien ik het lesgeld van de turbocursus direct te betalen?

Nee, maar u dient wel een aanbetaling te doen van €150,00. Dan bent u verzekerd van een plaats voor uw kind. Als u niet aanbetaald dan kunnen wij geen plek voor uw kind reserveren. Als u de uitnodiging krijgt dan dient u het resterende bedrag van €600,00 over te maken. Kijk voor deze gegevens bij contact.

Anemoon Zwemschool
Drostenburg 1
1102 AM Amsterdam

U kunt ons alleen een WhatsApp sturen of een email.