Methode en badjes

Kinderen leren bij ons op een plezierige en speelse manier, goed zwemmen en kunnen bij ons de zwemdiploma's ABC behalen.

Diepwater methode

Kinderen leren bij ons direct in diep water zwemmen met behulp van een drijfpakje. Het voordeel van deze lessen is dat kinderen meer moeten bewegen, sneller gewend zijn aan diep water, waardoor de zelfredzaamheid in het water direct toeneemt (al voor het behalen van een zwemdiploma A). Dit is enorm belangrijk om het verdrinkingsgevaar te verminderen.

Badjes en de ABC banen

Kinderen doorlopen bij ons in het begin eerst de badjes, 1 t/m 4 en gaan daarna naar de A baan om hun eerste zwemdiploma te behalen. Na het behalen van een A diploma gaan kinderen naar de B- en de C baan.  De B en C baan worden alleen gegeven d.m.v. cursussen.

Na het behalen van het zwemdiploma ABC is uw kind een echte zwemheld!  Uw kind bezit dan een goede en veilige zwembasis om levenslang plezierig te zwemmen.